Friday, September 12, 2008

Rezeki Murah

Bismillah. Assalamualaikum.

Itu dia hasil titik peluh salah seorang dari kami yang berkerja dirantauan. Bolehlah dikatakan berbaloi dengan perngorbanan berjauhan dengan anak bini.

Itu baru longgokan sebulan punya gaji... kalau 2 tahun? Hahaha..teruk kena hempap duit. Yang bestnya... siap ambik gambar tuu... maklumlah, tak pernah ambil gaji cash seumur hidup. Banyak pulak tu. 5 digit punya nilai beb. Hahaha bukan nak riak... kerek sikit jer. Lagipun bukan duit aku... Aku belum dapat gaji lagi beb. Dah pokai dah ni.

Itulah nilai pengorbanan. Memilih untuk berjauhan dengan hasil yang lebih atau memilih untuk sentiasa bersama walaupun hasilnya kurang sikit. Tapi berjauhan buat sementara...bukan sampai pencen. Paling lama 5 tahun, insyaAllah. Kemudian berkepitlah sampai pencen. Teringat aku pesan ustaz pada aku.. "Matlamat (kerja oversea) kena jelas. Kita bukan nak berkerja sampai ke tua". Cukup bekalannya, kita penuhkan hari-hari tua dengan beramal untuk akhirat. Maka lokasi Yanbu ni memang tepat. Banyak kelebihannya. InsyaALlah. Semoga diberikan kekuatan dan hidayah-Nya. Amin

Wassalam.

1 comment:

Anuar Mohd Amaji said...

Alhamdullilah,
Lumayan sehh! Boleh tambah2 pahala untuk bersedekah.