Friday, September 12, 2008

Lesen Translated To Arabic

Assalamualaikum.
Tak tahu nak cerita apa... so aku ceritalah pulak pasal translate lesen memandu Malaysia kepada Arabic, di Bandar Yanbu (lebih krg 20 km dari area rumah aku). So, macam tulah rupa transtationnya. Dia buat diatas A4 paper dengan chop pengesahan. Bayaran yang dikenakan ialah SR 35. Ingatkan macamanalah rupa translation tu ye tak? Rupanya.... gitu jer.

So, sok lusa aku dah boleh apply lesen memandu KSA. Pas tu aku bolehlah cari kereta idaman aku. Tapi sini lefthand drive... kekok beb. Amik masa nak sesuaikan diri dengan suasana lefthand drive ni. Pulak tu pak Arab bawa kereta.... masyaAllah... Ganas giler beb. Dia punya selit! Memang ganas. Kalau kat Malaysia... lama dah gaduh. Tapi diarang... buat bodo jer.

Oh yer.. untuk translate dokumen seperti sijil nikah dan surat beranak, bayarnya SR 30 sekeping. So, pas ni aku pun nak translate dokumen tersebut bagi urusan membawa anak bini aku ke KSA, insyaAllah. Bila nak bawak? Semuanya atas kita... kalau semua cukup (duitnya), sebulan dah boleh dah. Aku tak plan nak buat residence visa untuk anak bini aku. Aku plan nak buat visit visa saja untuk urusan 'amik air, antar air'. Hahaha.

Oklah cukup stakat sini. Aku nak masak untuk berbuka puasa nih. Hahaa... kena masak beb! Biasalah jadi orang bujang... Nanti aku publish pulak cerita masak-memasak ni.

Wassalam

No comments: