Monday, September 15, 2008

Genap Sebulan Di KSA

Bismi Allah.
Hari ini 13 Sept, 2008 menandakan aku sudah genap sebulan meninggalkan tanah air, meninggalkan anak bini, lalu merantau disini. So far, alhamdulillah... semuanya berjalan lancar. Baik kesihatan, perkerjaan, persahabatan dan lain-lain hal lagi... alhamdulillah.


4 mutiara hati kami. Abdurrahman Sudais, Yasmin Nurzayan, Syamil Amzar dan Muawiyyah.

Seperkara yang mengusik hati dan perasaan ialah bila mengingatkan mutiara-mutiara hatiku. Sepanjang ketiadaan aku selama sebulan, aku dikejutkan dengan berita kematian bapa mertuaku pada 27 Aug 2008. Kemudian, anak nombor 2 aku celebrate birthdaynya yang ke-8 tahun pada 5 Sept, 2008. Diaorang potong kek tanpa aku. Tentu terasa tersentuh perasaan mereka. Nasib baik ibunya pandai memberikan hujah-hujannya kenapa aku kat sini. So mereka boleh menerima alasannya.

Sambut hari lahir ke-8 Syamil Amzar, tanpa ayah hensem... hehee dgn baju raya tuuu..

Yang harunya bila anak ke-3 aku cakap nak simpankan sedikit kek birthday itu untuk ayah. Pas tu sibuk ajak pegi airport nak ambik ayah balik... kata dia. Mata mana yang tak leleh bila anak kata macam tu.... Lagi sekali ibunya pandai memainkan peranannya. Alhamdulillah isteri no 1 aku tu pandai meng'handle' keadaan. hehehe...

Mengubati kerinduan di alam maya. Hari-hari mesti YM. Biar takde beras jgn tak de line internet. Jauh tapi dekat... Dekat tapi jauh. At least something ler kan?

Lagi beberapa minggu, kita akan menyambut raya aidil fitri pulak. Dan aku confirm tak balik. Anyway aku dah set minda aku untuk beraya disini sejak aku di tanahair lagi. So, bagi aku it's okeylah... tapi belah anak-anak, pasti dia akan tertanya-tanya. Lebih-lebih lagi si Abdurrahan Sudais yang petah bercakap tu... Mesti macam-macam soalan akan keluar dari mulut dia. Tunggu ajelah nanti...

Biasalah.. lumrah di rantauan. Anyway aku pasti.. kegembiraan menanti di depan kami, insyaAllah. Alangkah seronoknya bila aku bawa anak-anak berziarah ke sini nanti. Dia akan mengenali kaabah yang sebelum ini dia tengok dalam potret-potret. Emm insyaAllah aku akan uruskannya secepat mungkin.

Sekian, Wassalam

No comments: