Thursday, October 23, 2008

Cerita-Ceriti 4: Kareta Aku

Bismi Allah.
Ruangan cerita-ceriti kali ini aku nak berkongsi cerita tentang kereta aku. Untuk menyenangkan aku pergi kerja, balik kerja dan ronda-ronda, kanalah aku memiliki sebuah kereta. Hehehe bukan aku beli...tapi sewa daaa. Itu pun share ngan Hamdan Bolly (x-TPP). So dengannya, aku boleh pergi kerja atau balik kerja mengikut waktu aku. Tak perlulah tunggu-tunggu ker....


Kereta yang aku sewa ni Mazda 6 namanya. 2.0 liter automatic/tiptronik... Sebulan SR 2 ribu lebih beb! Tapi kira okeylah dengan gaji aku yang tak kecik ni... Hahaha mesti ada yang panas ni. Duit banyak takkan nak sewa kereta buruk beb! Kalau dengan diri sendiri pun nak berlokek...apalagi dengan orang lain? Betul tak?

Sini Malaysian standard kena jaga. Pak Arab pun respect dengan Malaysian kat sini. Apa taknya... kereta mahal-mahal, rumah besar-besar, pakaian pun hebat-hebat beb. Paling sengkek pun Levi's original Sg Tiram. Hahaha.. Kelas tu!

Beli kereta? Emm so far tengah mencari-cari kereta yang sesuai. Banyak yang nak kena put in consideration bila owned kereta sendiri. Bila nak balik nanti nak jual kat sapa? Ahh macam-macam nak kena masuk dalam kira-kira. Kalau sewa ni, tak best jer kita tukarlah kereta yang lain pulak. Tak perlu nak spend duit maintenence... Lanyak jer lah...bukan kete aku!

Sekian

Wassalam

JMD@KSA

No comments: