Sunday, June 22, 2008

Badminton Tournament 2008

21 Jun 08, U Five Rinting: Semalam merupakan hari pertama badminton tournament, Titan Open 2008. Macam biasalah seperti tahun yang lepas-lepas, aku berpasangan dengan Zainuddin (blogger from Uda with love). Perlawanan pertama kami ialah menentang pasangan dari Tanjung Langsat... tah sapa nama diaorang, aku pun tak tahu. Kami menang dengan straight set 21-14, 21-16.
Di set yang pertama kami mendahului sedari point pertama. Manakala di set yang kedua, kami menukar strategi untuk memberi pihak lawan mendahului. "Bukan apa, kami saja nak menguji ketahanan mental kami apabila ketinggalan. Ternyata kami boleh menyerap pressure ketinggalan" kata Che Din.
Dengan kemenangan ini, kami akan bermain lagi di pusingan berikutnya pada esok hari, Ahad 22 Jun 2008 di lokasi yang sama. "Esok barulah dia orang akan bertemu buku dengan ruas" kata seorang peminat yang lalu lalang di situ. "Elehh itu bukan lawan mereka" kata seorang rakan yang sudah pun resign untuk berhijrah ke Sabic, Yanbu, mengakhiri perbualan kami. Walangkopo news melaporkan.
Links to tengok video 1 (klik sini)
Links to tengok video 2 (klik sini pulak)
Wassalam.

No comments: