Tuesday, August 19, 2008

Selamat Datang ke KSA

Bismillah dan Assalamualaikum.

Rombongan dari TITAN pada kali ini adalah seramai 8 orang semuanya.. terdiri dari Rahaizat, Mohd Zain, Khalid, Aku, Hamdan, Safawi, Dino dan Sanusi (tukang amik gambar diatas). Posing di KLIA sebelum berangkat ke Jeddah. Kami berangkat ke Jeddah pada jam 3:40 ptg waktu Malaysia dan tiba di Jeddah pada jam 6:40 petang waktu KSA.

Seperti yang diceritakan oleh rakan yang lepas-lepas tentang kerenah pak Arab dalam menguruskan kemasukan kami ke tanah Arab... Betullah tu apa yang diceritakan. Kita ni memang diberi layanan yang last walaupun dah beratur dari awal. Emmm sabar jer lah.

Alhamdulillah.. kurang lebih 2 jam, semua urusan di airport selesai. First thing is to cari sim card fone. Beli dengan tukang sapu jer SAR 80.. Terus hantar lapuran pada orang di tanah air. Kemudiannya, kami menaiki bas menuju ke Yanbu. Kurang lebih 4 jam perjalanan... untuk sampai ke lokasi. Kami tiba di lokasi tepat jam 1 pagi waktu KSA. Kami disambut oleh rakan-rakan yang sudah berada lebih awal di sana.

Posing di hadapan danat hotel, Yanbu. Semuanya keletihan... Apa-apa hal on laptop dulu untuk YM dengan anak bini di kampung... Perasaannya.. caya tak caya aku dah berada di tanah para anbia. Bila mengingatkan jauh dan lama meninggalkan keluarga... sayu juga hati. Bagaimanapun kawan-kawan ramai yang memberikan semangat... Maka di sini perjalanan yang baru bermula.


Pengalaman baru....




Wassalam


No comments: