Thursday, October 16, 2008

Ahadin's Open House

Bismillah. Hari ini merupakan hari ke-16 Syawal (KSA) dan saki baki suasana hari rayanya mula terasa bila ada jemputan rumah terbuka. Masa tulah kita nak lantak nasi empit, laksa, rendang, serunding dan macam-macam kueh muih raya. Masa tu barulah sedar...ooo syawal lagi rupanya. Anyway, terima kasih kepada Saudara Ahadin kerana menjemput kami.

So, balik saja dari bertugas iaitu jam 4 ptg, kami terus serebu ke rumah Saudara Ahadin untuk mengisi perut yang sememangnya telah dikosongkan. Manakala yang sudah membawa keluarganya ke sini, jamuannya di adakan pada sebelah malam. Biasalah arabian style (islam semestinya macam tu). Tak boleh bercampur lelaki dan perempuan dalam satu majlis. Cerita banyak pun tak guna... makan ajer ler.

Haa ini lah rumah Saudara Ahadin di sini. Ni kira macam bungalow ler. 2 tingkat, siap dengan halaman yang luas banget. Ada pokok kurma lagi.... Beliau menyewa bersama Saudara Lobo yang tinggal di bahagian atas. Kira satu rumah ada 2 family ler...
Haa tulah dia tuan rumahnya. Saudara Ahadin.. Tak kenal ker?
Haa yang ini pulak Saudara Lobo... Mata stim jer Lobo nih!Selepas kenyang melantak kat dalam, duduk-duduk pulak kat luar rumah mengambil angin. Gambar ni aku ambil khusus untuk 'Dida' yang selalu singgah kat blog ni.. Mesti dia rindu kat abg Uda dia (yang baju hitam tuuu).
Kalau dah berkumpul ramai-ramai... apa lagi.. bikin asap ler.. Pendek kata, semuanya ceria. Happy sokmo. Haa esok grand punya sambutan hari raya bakal dilakukan oleh malaysianyanbu di Dolphin Beach Resort. Kat mana tah...aku pun tak tahu...

Sekian Wassalam.

JMD.

No comments: