Saturday, November 8, 2008

Iklan Kerja di Kuwait

Bismi Allah..
Titan Petchem (fomerly known Titan Petrochemicals) merupakan first cracker plant di Malaysia. Seawal 1992 hingga sekarang, maka kurang lebih 16 tahun sudah usianya. Sealiran dengan itu, ribuan tenaga kerja dalam bidang tersebut telah dihasilkan. Justeru menjadi salah satu tempat mencari tenaga kerja kepada kompeni-kompeni yang baru yang tumbuh bak cendawa di daerah timur tengah.

Tenaga kerja mahir dari Malaysia mula di'recognize' di mata antarabangsa. Ianya terbukti tidak menghampakan.. Pendek kata peluang semakin luas terbuka di depan mata...dan atas kitalah untuk membuat keputusan, samada mencuba keluar dari tempurung atau terus kekal di dalamnya. Nah!! ini satu lagi peluang... aku just copy and paste saja maklumat dari seorang rakan kita...

Salam,
Friends, sekarang ni equate nak amik ramai Technologist lagi untuk plant Glycol dan Ethylene.Korang cubalah apply samada melalui on line at http://www.equate.com/ atau ko cuba contact ajen kat Malaysia. Company dia i-Select, contact person B.G. Lau 012 2952351, e-mail mailto:bglaw@iselect.com.my.%20Gred 15, gaji gross 1200 KD = RM 15,600++. Overtime open 7.8 KD = RM 101. Take home RM 20,000++ War2 kan kepada kawan2 yang ada Petrochemical Plant Experiances.

MASALAMAH.

Ahmad Nizam Muhaimin
SAC/Technologist
EBSM Department
Equate Petrochemical Co.KUWAIT.

So, buatlah sebaik-baik plan rancangan dan tindakan selanjutnya. Jangan beria-ia ke interview tapi tak berani nak pergi dengan alasan perbadi yang macam-macam. Once kita dah tekad untuk interview, bermakna kita sudah bersedia untuk menyahut cabaran diperingkat antarabangsa. Sikap 'main-main' kita, menutup peluang kepada yang sungguh-sungguh hendak berhijrah.

Sekian Wassalam.


JMD@KSA.

No comments: