Monday, March 2, 2009

Ngomel Minggu Ini

Bismi Allah.

Alhamdulillah... bertemu lagi dipost selanjutnya. Kali ini aku nak baeri sedikit lagi info tentang status plant kami disini.

So far, semua steam turbine (ada 4 yang besar2 iaitu CGC, PRC, ERC dan C3 splitter ohd) telah selesai di'solo run'kan. Manakala CGC sudah hampir 3 bulan dijalankan. Furnace pulak, cuma tinggal 2 jer lagi yang belum di'dry out'kan... 6 yang lainnya sudah settle.... Drying activities pulak, sudah 80% completed. Cuma tinggal GHU area jer.. tu pun tak perlu di'drying'kan gila-gila...
Gambar: Inilah dia steam turbine untuk C3 refrigerant compressor yang berkapasiti 445204 m3/hrs, driver power sebesar 44463 kW.


Gambar: Yang ini pulak CGC yang sudah hampir 3 bulan beroperasi....

Pada 7 Mac ini.. jangkanya kami akan inventory C3 tank dan seterusnya C3R compressor circuit and put C3R compressor on cicrulation. Emmm kalau kejadian ini berlaku, bermakna start up plant sudah semakin hampir... InsyaAllah semuanya akan berjalan lancar.

Dengan demikian juga, cuti untuk Mac dan April akan di'freeze'kan. tu yang sedihnya tu... terpaksa aku posponekan cuti aku kehujung bulan 5, insyaAllah...

Oklah sampai takat sini dulu...

Sekian Wassalam.

JMD@yanbuKSA.

No comments: